Alb si Negru?

Doua non-culori, dar si doua simboluri care schimba perceptia noastra asupra multor lucruri. Fie ca o privim simbolic, biblic sau pur si simplu indiferent. Ce nu inteleg e cand, cum si de ce, oamenii ajung sa vada lumea si in culori, simbolistic vorbind.. 

Conceptia mea asupra lucrurilor din jur, imi pare mie destul de colorata, asta incluzand si culorile sumbre si pe cele vesele, dar foarte rar pot vedea ceva in alb si negru. Imi pun intrebari deseori, cat de multe lucruri trec neobservate in jurul unui om si de ce nu scoatem tot ce e mai bun macar din cele pe care ajungem vag sa le observam. Spre exemplu, astazi am ajuns inapoi in Bucuresti dupa o pauza bine meritata de o saptamana petrecuta acasa, si dupa primul pas facut aici, am simtit acel acru gretos de nesuportat in jurul meu. Ca si cum am revenit in acel traseu de monotonie giratorica, doar ca nu stiu exact in ce punct am lasat rutina cand am plecat. Pe langa asta, as argumenta cumva printr-un monolog ca totul ar fi o stare de-a mea, dar nu e asa, fiindca tot ce vad in jur sunt oameni grabiti, vorbind la telefon, certandu-se in trafic sa cine mai stie ce, toate aste petrecandu-se in jurul unui parc gol care nu cred ca a mai fost calcat de ceva vreme de picior de om…

In orice caz, imi amintesc de perioada preadolescentei, cand ieseam afara la joaca, si observam o gramada de lucruri in jurul meu, cum ar fi o gradina bine ingrijita la vecinul, doi indragostiti plimbandu-se pe strada prinsi intr-o poveste mult prea complicata pentru varsta jucariilor pe care o aveam, pana si batrana care iesea in fiecare dupa-amiaza sa isi plimbe cainele si sa fumeze 3 tigari de Carpati langa parculetul in care ma jucam, ma inspira intr-un fel, facandu-ma sa ma gandesc ca maturitatea e placuta si doare in acelasi timp. In orice caz, ne-am simti cred cu totii mai bine, si am fi si mai fericiti daca am incerca sa deschidem ochii si sa vedem lucruri in jurul norstru…

This entry was posted in Monolog and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

