Cioburi

Ea

Cititorilor! De ceva vreme ma gandesc sa postez o poveste lunga pe acest blog. Ceva ce am scris demult si inca mai scriu. Povestea mea se numeste “Cioburi”, si voi posta rand pe rand parti din ea. Pentru inceput, v-am pregatit o introducere :

Povestea

Povestea este unul din putinele lucruri ce face astfel incat sa ne punem un semn de intrebare in dreptul ratiunii. Nu stiu cati dintre voi, dar eu cu siguranta m-am intrebat, si nu o data, daca este adevarata o poveste citita de mine, iar lucrul acesta pe unii dintre noi ne constrange sa negam povestea, sa credem in ea sau chiar ambele. Unii dintre noi incercam sa o facem adevarata, cum zic ganditorii : “Sa o traim…”, chiar cu riscul de a esua sau a innebuni. Cert este ca o poveste, din momentul in care ai citit-o, ti-a schimbat cumva viata, te-a marcat. Un om destept spunea ca povestea a depasit conditia umana fiindca este nemuritoare. Eu o sa il contrazic, fiindca povestile mor, eroii mor, totul se termina chiar si povestea. Ce ramane in urma este memoria ei, si cateodata acea intrebare de care am zis : “E adevarata?”.

Totusi o poveste, are cateodata o forta nemasurabila, putand chiar sa schimbe vieti. Batranii ne zic totimpul ca din greseli invatam, mai bine de atat ne mai si povestesc ceva ca sa ne convinga. Dar oare sunt adevarate toate vorbele intelepte ce le auzim sau citim? Neadevarul in matematica e masurat prin cifra 0 sau in cazuri mai drastice, multimea vida. Ori daca neadevarat reprezinta un “nimic”, de ce sa credem in poveste, de ce sa invatam din ea si nu in ultimul rand, de ce sa o facem adevarata?

Eu sunt de parere ca povestea reprezinta viata, ca noi toti ne traim povestea in care eroul principal are puterea de a sterge randurile scrise de autor si a le scrie pe a le lui. Povestea, ca si viata, are toate calitatile necesare pentru a iti lasa un zambet tamp pe fata, fie prin frumusete, tragism, revelatie sau efect moralizator. Iar dupa terminarea unei povesti, fie ca am citit-o intr-o carte sau am trait-o, ea se termina si atat. Sfarsitul povestii este cel care ne explica practic toata povestea in cateva randuri, lasandu-ne memoria ei ca parte din noi. Si de cate ori nu ne-am intrebat cu totii : “Cum a ramas cu eroul pana la urma? Ar mai fi atatea de spus! “.

Eu vreau sa trisez! Vreau sa va arat povestea, dar si ce s-a intamplat dupa aceea. Vreau sa schimb povestea si sa incalc regulile, sa o intorc pe dos dupa bunul plac, sa o intorc din drum sau sa o grabesc, sa o fac exact asa cum o nascoceste mintea mea si apoi sa o impartasesc, sa o transmit mai departe, fara imbracaminte, fara nici un acoperamant, in starea ei pura si naturala. Vreau sa creez o poveste neadevarata, ca mai apoi sa o fac adevarata prin a o trai, iar toate neadevarurile sa le fac adevarate in ciuda oricarui erou imi va sta in cale si va lupta pentru asta. Voi scrie o poveste despre o viata, iar apoi voi trai viata dupa poveste, si cand voi ajunge sa traiesc un neadevar, imi voi aminti ca eu sunt autorul povestii si il voi schimba in adevar!

Nu spun mai multe, ci va voi lasa sa cititi povestea. Cine stie, poate cativa dintre voi o veti si trai. Si sper ca la final sa va intrebati : “E adevarata?”

Acest fragment este parte dintr-o poveste, uitati aici linkurile pe rand, pentru a putea citi de la inceput :

1. Introducere

2. Dimineata

3. Cafeaua

This entry was posted in My work! and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Cioburi

  1. Pingback: Cioburi | Art is Funny

  2. maya says:

    Ce bine ar fi sa ne creem si real propria poveste.Ar fi lumea un roman de iubire.Si totusi suntem liberi sa o facem.Pe cerul visului se poate scrie orice.

  3. Pingback: Cioburi | Art is Funny

Leave a Reply

